Ondernemers zoals Margot Nies kunnen tegenwoordig goed toe met slechts één pagina op het internet. Want met de komst van smartphones en tablets is scrollen verleden tijd. Met je vingers veeg je in ‘no time’ tot aan de onderkant van de pagina. En dat mag, zo blijkt uit onderzoek, best een lange zijn. ‘Swypen’ is het nieuwe scrollen.
Ook al kan de één-pagina website veel tekst herbergen; het blijft echter zaak om goed na te denken over wàt je wil vertellen en vooral aan wié. Het is dus heel belangrijk dat je je doelgroep kent. Dat je je in hen kan verplaatsen. Alleen op die manier zullen je woorden eerder ‘gehoord’ worden.
En dan bestaan er ook nog specifieke richtlijnen als je voor het web schrijft. Andere dan voor op papier. Want teksten op het internet worden namelijk eerst gescand om eventueel pas daarna gelezen te worden. Dat betekent dat je je boodschap in korte alinea’s moet aanbieden. En als het kan voorzien met informatieve titels. Op die manier kan men de pagina beter en sneller ‘lezen’.
Om de één-pagina website te promoten, heeft redfox een speciale aanbieding. In het artikel Eén-pagina-websites zijn in opkomst staat meer informatie over dit aanbod.
site > www.margotnies.nl