Je ziet ze steeds vaker. Eén-pagina-websites. Ook wel ‘one pagers’ genoemd. Klaarblijkelijk is er iets op het web veranderd, want nog niet zo heel lang geleden zag je ze nauwelijks.
En dat klopt ook; er is iets veranderd. Allereerst bleek uit onderzoek dat grote websites, dus sites met veel secties en nog meer pagina’s, steeds minder of nauwelijks meer gelezen werden. Om allerlei redenen.
De enorme hoeveelheid informatie maakte dat mensen aan de éne kant steeds ‘luier’ werden en aan de andere kant juist bewuster èn gerichter gingen zoeken. Uitgebreide websites en teksten lagen daardoor niet zo lekker meer in de markt. De inhoud van webpagina’s werden en worden dan ook steeds bondiger aangeboden.
Maar ook het ‘fysieke’ deel van het web veranderde. Onder andere door de komst van talloze nieuwe media en ‘gadgets’. Bijvoorbeeld muizen met een ‘scrollwheel’. En al snel daarna de laptops met hun ‘touchpads’. En wat te denken van de tablets en smartphones met hun ‘touchscreens’. Door het ‘swypen’ heeft het scrollen een geheel nieuwe betekenis gekregen.
Een lange webpagina, wat een ‘one pager’ vaak is, wordt nu in vergelijking met een paar jaar geleden, door bezoekers als een gemak ervaren.
Doordat informatie beknopter wordt aangeboden en vaak op één (lange) pagina past, is de keuze voor een relatief goedkopere één-pagina-website snel gemaakt. Ideaal voor kleinere bedrijven en zzp’ers.
Al vanaf € 800,- heb je een één-pagina website. Inclusief een CMS en de pagina is natuurlijk geheel responsive. Geïnteresseerd? Stuur een e-mail voor meer informatie en/of een offerte.
sites > www.joopvos.nl, www.margotnies.nl, www.bijelsnatuurwinkel.nl, www.circulaireversnellers.nl, www.westerzwam.nl