Een website van één pagina

Omdat zo’n 10 jaar geleden het medium nieuw was en er ‘kansen’ lagen, werden websites letterlijk en figuurlijk breed over het internet uitgemeten. Alles wat het bedrijf c.q. het product betrof moest op het net. Met gepaste trots werd elk onderdeel van de organisatie aan het publiek voorgesteld. Het aantal pagina’s liep daardoor behoorlijk op en de site structuur werd er niet helderder door.

Inmiddels lopen de aantallen websites en dus de hoeveelheid webpagina’s in de tientallen miljarden en reikt de hoeveelheid informatie tot ver achter de horizon. Deze gigantische stroom feiten heeft ons internetgedrag flink veranderd. Wilden we vroeger nog wel eens wat ‘ins Blaue hinein’ surfen; nu blijkt dat we in de meeste gevallen bewust achter de computer plaats nemen en precies weten wat we willen. Als we, gemiddeld genomen, niet na 2 à 3 seconden dat voorgeschoteld krijgen wat we zochten, dan zijn we weg.

Dat betekent dat eigenaars van websites zich meer dan ooit moeten afvragen wat ze willen aanbieden en vooral hoe. Kortom: er verschijnen steeds meer websites zoals deze van Stichting Karkas. Op slechts één pagina wordt hun product uit de doeken gedaan. Met het primaire doel de bezoeker kort en krachtig te informeren en uit te nodigen contact op te nemen. Vooral dat laatste natuurlijk.

site > www.stichtingkarkas.com