Professionele portfolio's met een open en speelse uitstraling

Het overgrote deel van de portfolio’s die we gewoon zijn op het internet tegen te komen, kennen pagina’s waarop kleine afbeeldingen (thumbnails), meestal van gelijke afmetingen, strak in rijen staan geparkeerd.

Geen rijen maar kolommen

De portfolio’s van redfox onderscheiden zich hierin doordat de ‘thumbnails’ wel gelijke breedtes maar verschillende hoogtes kunnen hebben. En omdat ze vervolgens ook nog eens in kolommen worden gepresenteerd, krijgt de opmaak van de hele pagina een veel opener en speelser karakter.

Portfolio’s zijn er in drie varianten

  • De meest eenvoudige site kent slechts één pagina (homepage). De afbeeldingen zijn eventueel aan te klikken voor een vergroting. Indien nodig. Kijk op www.mariaberkhout.nl voor hoe deze portfolio eruit kan zien.
  • Een wat meer uitgebreide versie kent de mogelijkheid om via een ‘button’ door te klikken naar een afzonderlijk artikel waar meerdere afbeeldingen dan wel meer tekst over dat specifiek onderwerp gepubliceerd worden. Vergrotingen van de afbeeldingen is een optie. Kijk op www.dickdoorduin.nl voor hoe dat eruit kan zien.
  • Een geavanceerde portfolio biedt de mogelijkheid om meerdere secties aan de site toe te voegen. En elke sectie heeft dan zijn eigen landingspagina met ‘thumbnails’. De portfolio wordt in dit geval gecombineerd met een standaard website-structuur. Ook hier kunnen de afbeeldingen uitvergroot worden.

De portfolio’s zijn verschillend maar hebben ook veel gemeen

  • Alle pagina’s met ‘thumbnails’ hebben een vaststaande indeling c.q. structuur. Maar veel elementen zijn desalniettemin aanpasbaar: het lettertype, de kleuren, de achtergrond, enzovoorts.
  • Alle sites worden aangestuurd door een Content Management Systeem. Textpattern is de naam: lenig en krachtig.
  • Alle sites zijn zoekmachine vriendelijk. Ze zijn namelijk goed gemaakt.
  • Alle sites zijn gebruiksvriendelijk. Zo min mogelijk toeters en bellen en alles zo overzichtelijk mogelijk gestructureerd.
  • Alle sites zijn voor iedereen zo toegankelijk mogelijk. Want het internet is er voor iedereen.
  • Alle webpagina’s laden zo snel mogelijk. Want snelheid is cruciaal. Anders zijn bezoekers zo weer weg.
  • Alle pagina’s schalen naar de scherm- en/of vensterbreedte van welk medium dan ook.
  • En niet onbelangrijk … alle afbeeldingen zijn geoptimaliseerd. Voor een snel òf langzaam netwerk. En voor gebruik op een standaard òf hoge resolutie scherm.

En wat moet dat dan wel niet kosten?

Minder dan je zou denken. Door de specifieke opzet van de portfolio en het gebruik van reeds ontwikkelde componenten is redfox in staat om een aantrekkelijk aanbod te doen.

  • € 400,- voor een één-pagina portfolio
  • € 600,- voor een meer uitgebreide portfolio
  • € 800,- voor een portfolio met meerdere secties

Natuurlijk is er ruimte om van de standaard opzet (van welke variant ook) af te wijken. In overleg wordt bekeken of de prijs daartoe aangepast dient te worden.

In voortdurend contact, meestal via e-mails, wordt er samengewerkt aan de ontwikkeling van een unieke presentatie. redfox gaat voor maatwerk en hoge scores … en niet anders.